Sám sobě přítelem

Milada LANGFELNEROVÁ

Miluj svého bližního jako sám sebe. Ale ne víc !

Řídit se doporučením z nadpisu článku „miluj svého bližního jako sám sebe“ je jistě záslužné a žádoucí.

Ale jak najít správnou míru?

Vodítkem nám může být druhá půlka doporučení „jako sám sebe“.

Jenže – jak moc „miluji sám sebe“?

Na tuto otázku si musí odpovědět každý sám. V dnešní době, kterou charakterizuje záplava slov, vás nechci zdržovat dlouhým povídáním a tak se omezím jen na několik otázek. Třeba vám hledání odpovědí něco napoví :-)

Tedy – Jak moc miluji sám sebe? Nebo také – Jak se o sebe starám?

Láska se totiž projevuje činy.cloud-600224_1280

1. Dbám na pravidelné střídání činnosti a odpočinku?

Jogíni doporučují rozdělit den na 4 x 6 hodin – 6 hodin práce duševní a meditací, 6 hodin práce tělesné, 6 hodin práce pro druhé a 6 hodin odpočinku. V našich všedních životech je poměr činností nejspíš jiný, ale důležitá je rovnováha mezi pohybem a klidem, prací pro druhé a pro sebe (včetně nicnedělání :-)).

2. Jaké používám palivo pro tělo (aneb strava)?

Podle čeho vybírám potraviny – podle ceny, podle momentální chuti, podle přání (nebo diktátu) své rodiny … nebo beru ohled na kvalitu, složení, roční období?

A co tekutiny? Piju dostatečně (moje váha děleno 30)? Piju kvalitně a pestře, střídám různé čaje, minerální vody, domácí šťávy,… ? (pokud byste chtěli využít vyšší obsah železa v kopřivách, recept na domácí kopřivový sirup najdete zde)

3. Nezapomínám na duši?

Drtí vás stres? Potácíte se pod tíhou povinností? Procházíte zrovna těžkým životním obdobím a nevíte kudy kam? Dopřejte si pravidelně nějaký zážitek, potěšení, duševní pokrm! A nemám teď na mysli další díl nekonečných televizních seriálů.

Myslím návštěvu výstavy, divadla, kina, koncertu, četbu pěkné knihy nebo prostě něco bláznivého (já jsem včera jela na koni a dokonce „zařadila dvojku“ totiž jela klusem, dnes ráno jsem se probudila se vzpomínkou a příjemným pocitem, že jsem to dokázala a přežili jsme oba – já i kůň, moje dušička má zážitek a raduje se, zádná negace nemá dnes šanci mě dostat :-))

4. V pohybu je život

Pohybujete se každý den alespoň chvilku tak, aby se to dalo nazvat sportem? Výmluvy typu „já se v práci nalítám až až“ neplatí. Prodýcháte se pěkně zhluboka (i v plicích je třeba vyvětrat)? Nemusíte běhat maraton, stačí procházka, proběhnutí, zacvičit si a protáhnout zkrácené a ztuhlé svaly, přidat pár dechových cviků. Možností je spousta a každý si může vybrat.

Dobré je vybrat si to, co vás baví. Já mám raději rychlost – uznávám pilates, strečink, jógu a qi gong, ale nebaví mě. Občas si něco z toho zacvičím, ale mnohem raději si zaskáču přes švihadlo, projdu se nebo proběhnu, vyjedu si na kole nebo zacvičím něco rychlejšího.

Vím, že nejsem schopná pravidelně někam docházet, tak se pohybuju sama, podle své chuti a svých možností, ale každý den minimálně 15 minut (to je čas pro cvičení, ostatní činnosti jsou delší). Mám z toho radost a těší mě, když vidím, že moje kondice postupně roste (například v práci do druhého patra vybíhám a nezadýchám se, ještě před pár měsíci to bylo horší :-) ).

A nyní dovětek z nadpisu: „Ale ne víc!“love-674800_1280

Pokud budeme milovat sebe, budeme mít sami se sebou pěkný vztah, nebudeme si muset lásku kupovat posluhováním a podlézáním druhým. Budeme schopní milovat druhé, ale budeme znát své hranice. A tak je to správně.

Pozor na „páchání dobrých skutků“. Někdy druzí o naši pomoc prostě nestojí, tak je nechme v klidu žít i když máme k jejich životu výhrady. Prostě držme se zásady, že „dobré skutky jen na požádání“.

Pokud byste si chtěli přečíst návod na očistu domu, těla i duše, najdete jej ZDE

Doufám, že vám tento článek něco přinesl. Pokud ano, „lajkněte“ mi na To se mi líbí, ať mám také radost a pokud se vám bude chtít, podělte se o něj se svými známými :-)

Pokud vám nic nedal, asi je váš život dokonalý a vše šlape jak má. Gratuluji a přeji vám, aby to tak vydrželo.

Krásný den všem.

Milada Langfelnerová

Propagátorka vědomé péče o tělo a duši. Šiřitelka povědomí o psychosomatice a autorka eBooku Na nemoce přes emoce, ve kterém srozumitelnou formou pomáhá všem pochopit vztah duše a těla a obnovit ztracenou harmonii.

Obdivovatelka tradiční čínské medicíny. S láskou propaguje význam prevence a s využitím moudrosti tradiční čínské medicíny šíří unikátní systém podpory zdraví a pohody HEXAGRAM >>

Více o mně se můžete dozvědět Můj příběh si přečtěte zde>>

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole